- Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Ψυχογιός, τοποθετήθηκε στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ακολουθούν σημεία από την ομιλία του.
-Η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να ολοκληρώσει ένα ακόμα βαθιά ιδεοληπτικό σχέδιό της και να επιτρέψει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, με ένα νομοσχέδιο το οποίο πέρα από μία οπισθοδρομική αντιμεταρρύθμιση, ένα απόλυτο εμπρός πίσω - και όχι πρόοδο που μας λέτε εσείς - ένα εμπρός πίσω στις δεκαετίες του ’50 και του ’60 όπου οι σπουδές ήταν προνόμιο και όχι δικαίωμα.
-Αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και ο αγώνας που δίδεται στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια έχει κυρίως αυτό το χαρακτήρα, της υπεράσπισης του Συντάγματος, της Δημοκρατίας και του Κράτους Δικαίου, αλλά και του ίδιου του μέλλοντος της κοινωνίας και των παιδιών μας.
-Η Κυβέρνηση επιχειρεί να καταστρατηγήσει ένα συνταγματικό άρθρο με υποδεέστερο τυπικό νόμο. «Tο Σύνταγμα χρησιμοποιείται για να διαμορφώσει τον τυπικό νόμο και όχι το αντίστροφο» σημειώνει ο Καθηγητής Συνταγματικού Δίκαιου του ΔΠΘ, Άλκης Δερβιτσιώτης και σίγουρα στο μυαλό όλων μας έρχεται και το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου που καταγγέλλει την Κυβέρνηση για απαξίωση και υποβάθμιση του κράτους δικαίου.
-Είναι ψευδεπίγραφο επιχείρημα η δήθεν αποφυγή των εξόδων των γονιών γιατί τα παιδιά τους δεν θα φύγουν στο εξωτερικό. Από αυτούς που φεύγουν στο εξωτερικό, οι περισσότεροι φοιτητές πάνε για μεταπτυχιακές σπουδές και πολύ λίγοι για προπτυχιακές, κυρίως σε σχολές υψηλής ζήτησης.
-Αν πραγματικά νοιαζόσασταν για τη στήριξη των εισοδημάτων των πολιτών, θα παίρνατε ουσιαστικά ανακούφισης από την ακρίβεια και ενίσχυσης της δημόσιας Παιδείας, με διεύρυνση των θέσεων στις φοιτητικές εστίες, προγράμματα φοιτητικής στέγης για όσους δεν δικαιούνται να μένουν σε αυτές, καθολικό δικαίωμα σίτισης στις φοιτητικές λέσχες για όλους τους φοιτητές.
-Η βασική επιδίωξη της Κυβέρνησης είναι να πληρωθούν δίδακτρα και μάλιστα σε εκείνους στους οποίους έχετε ήδη δεσμευτεί ότι θα δοθεί αυτή η δυνατότητα, στα Κολέγια που θα ανωτατοποίησετε και θα εξομοιώσετε τα πτυχία τους με τα δημόσια πανεπιστήμια.
-Τα μεγάλα Πανεπιστήμια στην Ευρώπη δεν είναι ιδιωτικά, δεν αναφέρεστε στο μοντέλο της Φινλανδίας, για παράδειγμα, που είναι από τα κορυφαία εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο και όπου δεν υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, ή στο ότι ελάχιστοι φοιτητές πάνε στη Γερμανία σε ιδιωτικά πανεπιστήμια.
-Η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση έφερε στη χώρα μια καθοριστική αλλαγή, αυτή της κοινωνικής κινητικότητας, ένα γεγονός το οποίο διαφοροποίησε κατά πολύ τα δεδομένα του παρελθόντος και το οποίο ποτέ δεν αποδεχθήκατε στην ουσία.
Έχετε αλλεργία στο να μπορούν άνθρωποι που δεν έχουν εφόδια και διασυνδέσεις να έχουν όρεξη και πείσμα να κάνουν κάτι παραπάνω.
-Δεν αποκλείεται στο μέλλον να αντιμετωπίσουμε και καταστάσεις από την αμερικάνικη πραγματικότητα, όπου κάποιος για να σπουδάσει, με απαξιωμένο το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, θα παίρνει δάνειο που θα τον ακολουθεί ολόκληρη τη ζωή του. Και τούτο διότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα έχει αρνητικές συνέπειες και για τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, όπως έγινε και στην Υγεία.
-Σε πρώτη φάση θα πληγούν τα περιφερειακά ιδρύματα, όπως τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Κόρινθο, λόγω δραματικής μείωσης του αριθμού των εισακτέων καθηγητών και πόρων, ενώ υπάρχει ένας τεράστιος κίνδυνος απαξίωσης της ακαδημαϊκής επιστημονικής έρευνας.
-Θέλει περισσό θράσος να μιλάτε εσείς για τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που αφήσατε χρεοκοπημένη τη χώρα, με άδεια ταμεία, με ανθρωπιστική κρίση, με τον κ. Μητσοτάκη προσωπικά να έχει απολύσει χιλιάδες διοικητικούς υπαλλήλους των πανεπιστημίων, με τον κ. Κεδίκογλου, πριν, να έχει κλείσει την ΕΡΤ και με το να έχετε εγκαταλείψει το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) που εμείς ιδρύσαμε το 2016 και συνέβαλε στο να μείνουν, αλλά και να επιστρέψουν στη χώρα πολλοί νέοι επιστήμονες.
-Η μάχη που δίνουν οι φοιτητές, οι μαθητές έξω από τη Βουλή είναι μια μάχη για όλη την κοινωνία, μια μάχη αξιακή, διότι το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν μας έκανε μόνο καλούς επιστήμονες, μας έκανε και ολοκληρωμένους ανθρώπους και προσωπικότητες.
-Δεν πρέπει να εξαρτάται η πρόσβαση στην εκπαίδευση σε κανένα παιδί από τον ΑΦΜ, τον ταχυδρομικό του κώδικα, ή από το πόσα ψηφία έχει η αποταμίευση των γονιών του.
-Και γι’ αυτό εμείς θα είμαστε δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα και εδώ και έξω από τη Βουλή, όπως έγινε και το 2006-2007 με το μεγαλειώδες κίνημα απέναντι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και τελικά τα καταφέραμε.
-Το έκτρωμα που φέρνετε ούτε βελτιώνεται, ούτε τροποποιείται. Μόνο το παίρνετε πίσω, καταργείται και μπαίνει στο ντουλάπι της ιστορίας, στο πιο βαθύ ντουλάπι της ιστορίας.
Διότι η ιστορία δεν τελείωσε, όπως νομίζετε, με τις νεοφιλελεύθερες συνταγές σας, αλλά τώρα ξεκινάει, με οδηγό τους αγώνες του ελληνικού λαού, αλλά και τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας μας.