Πέρασε από σαράντα κύματα αλλά τελικά βγήκε- Η μαθητική ταινία του Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων
στο πλαίσιο του διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους «cinema-diavases»
  • Μετά από πολύ αγώνα τελείωσε η μαθητική μικρού μήκους ταινία με τη συμμετοχή μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων, στο πλαίσιο του διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους «cinema-diavases».

Η ταινία “ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ” που πέρασε απο σαράντα κύματα  (βλ. Τελικά ο διευθυντής μπλόκαρε μαθητική ταινία στο Δημοτικό Σχολείο Εξαμιλίων)  μετά από πολύ αγώνα τόσο του Σταύρου Παναγιώτου όσο και των μαθητών τελείωσε και είναι στο Youtube.

Ο κ Σταύρου Παναγιώτου μας είπε:

Υπάρχουν κάποιες ατέλειες πέρα από την ερασιτεχνική φύση της δράσης, κι αυτό γιατί γυρίστηκε σε πολύ μικρό διάστημα, τρία πρωινά και ένα απόγευμα, σε ένα υπερβολικά ασφυκτικό πλαίσιο, κάτι που έκανε το εγχείρημα με 80 συμμετοχές μαθητών Δημοτικού εξαιρετικά απίθανο να υλοποιηθεί, ακόμα και για κάποιον επαγγελματία που θα σκεφτόταν να το αναλάβει.

 

Συγχαρητήρια στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων στους δασκάλους και σε όλους όσους βοήθησαν για την ταινία.

Υπόθεση της ταινίας:

Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που αποδόθηκαν δραματοποιημένα, αναδεικνύοντας το σκοτάδι που διατηρούμε στις καρδιές μας αλλά και την «άλλη πλευρά», σε ένα σχολείο που συμβιώνουν μαθητές Ρομά με “Μπαλαμέ” αν υιοθετήσουμε τον όρο μέσα από την διάχυτη κουλτούρα της πλειοψηφίας των μαθητών του σχολείου που κατάγονται από την συγκεκριμένη φυλή.

Οι μαθητές δεν διαφέρουν πολύ από τους μεγάλους καθώς πλάθονται στην διαδρομή της ζωής, και ομοιάζουν αλληλεπιδρώντας μέσω της κλίμακας των συναισθημάτων με τους ενήλικες που τους κηδεμονεύουν ή είναι οι φυσικοί γονείς τους, με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι οι οποίοι έχουν τον κύριο λόγο σχετικά με την ανατροφή, την ένδυση και την διατροφή των μαθητών – όπου στο Δημοτικό Σχολείο των Εξαμιλίων δεν είναι δεδομένα όλα αυτά αλλά συχνά τα ζητούμενα – να ενισχύουν αλλά και να υποφέρουν τα φαινόμενα αυτής της αδικίας, που προβάλλεται στην ταινία ως γεγονός πια και όχι ως διαμαρτυρία.

Ρατσισμός, πρώιμοι γάμοι, βία, εκ διαμέτρου αντίθετες κοινωνικο-οικονομικές αφετηρίες, ομόνοια, αναλφαβητισμός, σχολική διαρροή, γνήσια φιλία, αλληλεγγύη και αδιέξοδο/προδιαγεγραμμένο μέλλον για αυτούς που δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους είτε δεν μπόρεσαν να την καλλιεργήσουν υπέρ τους.

Είναι αυταπόδεικτο ότι η Μαθητική Διαρροή από το σχολικό περιβάλλον οδηγεί σε κακοποιητικές καταστάσεις εις βάρος των [ανηλίκων] μαθητών, σε παραβατικές πράξεις/συμπεριφορές, και είναι ευθύνη της Πολιτείας και του υπουργείου Παιδείας να μεριμνήσουν ουσιαστικά και αποτελεσματικά για τις συνέπειες που επεκτείνονται στο ευρύτερο φάσμα του κοινωνικού ιστού που στην περίπτωσή μας είναι η περιοχή της Κορινθίας.

Το δικό μας «Τούνελ των Σκέψεων» ή ο «Διάδρομος της Συνείδησης» πέρα από μια θεατρική τεχνική, ειδικά για την εκπαίδευση, είναι και ο καθρέφτης μιας κοινωνίας η οποία σιγοβράζει…