Τουρισμός στην Κόρινθο: Τουριστική Ανάπτυξη με Στρατηγική και Δεδομένα
Τον απολογισμό του έργου της για το 2024 παρουσίασε η Αντιδημαρχία Τουρισμού κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με απόλυτη διαφάνεια και αίσθημα ευθύνης. 

Παράλληλα, έθεσε τη στρατηγική της για το 2025, βασισμένη σε πραγματικά δεδομένα, στοχευμένες δράσεις και έναν σύγχρονο σχεδιασμό .

2024: Ένας χρόνος αποδοτικής δουλειάς με μετρήσιμα αποτελέσματα
Το 2024 αποτέλεσε χρονιά προκλήσεων, καθώς η έγκριση του προϋπολογισμού τον Μάιο περιόρισε το διαθέσιμο χρονικό περιθώριο, για δράσεις μεγάλης κλίμακας.

Στρατηγικές δράσεις και επιτεύγματα
1.    Ανάδειξη της Κληρονομιάς του Αποστόλου Παύλου
Συνεργαστήκαμε με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας για την οριοθέτηση της Πολιτιστικής Διαδρομής του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο. «Τα βήματα του Αποστόλου Παύλου» περιλαμβάνουν όλους τους σταθμούς που επισκέφθηκε ο Απόστολος Παύλος στην περιοχή μας, ενημερώνοντας τους επισκέπτες και περαστικούς με ειδικά "μιλιόμετρα", ήπιες πηγές πληροφόρησης κατά μήκος της χερσαίας διαδρομής, για το ιστορικό και θρησκευτικό πέρασμά του.

2.    Διοργάνωση "Θαλασσινών Ημερών"
▪    Νέα, σπονδυλωτή εκδήλωση μεγάλης διάρκειας, που προέβαλε τον θαλάσσιο χαρακτήρα του Δήμου μας.

3.    Press Trip με 10 δημοσιογράφους από κορυφαία μέσα
▪    Συμμετοχή από ΜΜΕ, διασφαλίζοντας μεγάλη δημοσιότητα σε σημαντικότατα μέσα: 𝝢𝝖𝝪𝝩𝝚𝝡𝝥𝝤𝝦𝝞𝝟𝝜, 𝗖𝗟𝗜𝗖𝗞 𝗧𝗢 𝗟𝗜𝗙𝗘, 𝝥𝝦𝝮𝝩𝝤 𝝝𝝚𝝡𝝖, 𝗜𝗡𝗦𝗜𝗗𝗘𝗥.𝗴𝗿, 𝗖𝗡𝗡 𝗚𝗥𝗘𝗘𝗖𝗘, 𝗖𝗢𝗦𝗠𝗢𝗣𝗢𝗟𝗜𝗧𝗜, 𝝥𝝖𝝦𝝖𝝥𝝤𝝠𝝞𝝩𝝞𝝟𝝖, 𝗣𝗢𝗪𝗘𝗥𝗚𝗔𝗠𝗘, 𝗡𝗘𝗪𝗦𝗕𝗘𝗔𝗦𝗧 , 𝝖𝝝𝝜𝝢𝝖𝝞𝝟𝝤 𝝥𝝦𝝖𝝟𝝩𝝤𝝦𝝚𝝞𝝤 𝝚𝝞𝝙𝝜𝝨𝝚𝝮𝝢.

4.    Ψηφιακή αναβάθμιση και δυναμική social media στρατηγική
▪    Η ιστοσελίδα VisitCorinth.gr ενημερώθηκε με 15+ νέα άρθρα στην ενότητα Νέα & Ανακοινώσεις. Οι κατηγορίες περί «ανενεργής ιστοσελίδας» είναι απολύτως ανακριβείς.
▪    Η διαχείριση των social media ενισχύθηκε.
Το 2024, παρά το γεγονός ότι η νέα στρατηγική διαχείρισης ξεκίνησε μόλις τον Ιούλιο, η απήχηση της σελίδας ξεπέρασε τους 315 χιλιάδες χρήστες, υπερδιπλασιάζοντας την απόδοση του 2023. Οι επισκέψεις σχεδόν τριπλασιάστηκαν, αποδεικνύοντας ότι το ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Κορινθίας αυξήθηκε σημαντικά, χάρη σε στοχευμένες ενέργειες και μια καλά οργανωμένη στρατηγική. Μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, η νέα διοίκηση κατάφερε να αποδείξει ότι η τουριστική προβολή του Δήμου μπορεί να βασίζεται σε μετρήσιμα δεδομένα και πραγματικά αποτελέσματα. 
▪    Σύνδεση της τουριστικής ιστοσελίδας με Google Analytics και των social media με premium πρόγραμμα συλλογής στατιστικών δεδομένων
Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε ολοκληρωμένη καταγραφή και ανάλυση δεδομένων της ιστοσελίδας, προκειμένου οι τουριστικές στρατηγικές να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία.

5.     Συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις WTM Λονδίνου και Philoxenia
▪    Δεκάδες B2B συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και φορείς για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της Κορίνθου. Δημιουργήθηκε αρχείο επαφών το οποίο είναι στην διάθεση της Επιτροπής Τουρισμού για περαιτέρω αξιοποίηση.

6.    Δημιουργία νέας αγγλόφωνης παρουσίασης για επαγγελματικές συναντήσεις
▪      B2B Παρουσίαση για χρήση σε επαγγελματικές συναντήσεις και workshops. Υπάρχει πλέον στρατηγικός σχεδιασμός για τον τρόπο και το περιεχόμενο που παρουσιάζουμε σε επαγγελματικές συναντήσεις.

7.    Ενίσχυση της συνεργασίας με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για κοινές δράσεις τουριστικής ανάπτυξης.

8.    Συνδιοργάνωση με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Αρχαίας Κορίνθου της γαστρονομική εκδήλωση «Θησαυροί της Κορινθιακής γης» στην Αρχαία Κόρινθο .

9.    Συνδιοργάνωση με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Αρχαίας Κορίνθου και την Διεύθυνση Πολιτισμού της «Νύχτα Πανσελήνου» στην Αρχαία Κόρινθο» με τον Σταμάτη Κραουνάκη.
10.    Συμμετοχή στην υποδοχή της Ολυμπιακής φλόγας
11.    Συμμετοχή στην Αδερφοποίηση με την Πόλη Γκαλατίνα της Νοτίου Ιταλίας
12.    Συμβολή στην σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου για την Έρευνα στον Δήμο Κορινθίων με σκοπό την Δημιουργία του πρωτοποριακού Επιστημονικού Προγράμματος Κύκλοι Μάθησης για όλους . Σας γνωρίζουμε ότι ήδη πραγματοποιούνται στον χώρο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου μαθήματα που εντάσσονται στους κύκλους Μάθησης για όλους.
13.    Ολοκλήρωση τουριστικής μελέτης
●    Συντάχθηκε επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη 240 σελίδων που περιλαμβάνει ανάλυση της τουριστικής αγοράς, δυνατά σημεία και προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής.

 


2025: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΠΡΟΩΘΗΣΗ

1.    Εξωτερική και ψηφιακή προβολή

●    Στοχευμένες διαφημίσεις σε εξωτερικούς χώρους
Προβολή δημιουργικού υλικού του Δήμου σε Στοχευμένους Εξωτερικούς & Εσωτερικούς Χώρους (Στάσεις Λεωφορείων – Προαστιακός – Αεροδρόμιο – Εμπορικά Κέντρα) και άλλα κομβικά σημεία υψηλής επισκεψιμότητας.
●    Ενισχυμένη παρουσία στα social media
Διάχυση περιεχομένου σε Facebook, Instagram, TikTok και YouTube
Χρήση premium προγράμματος συλλογής στατιστικών δεδομένων.
●    Παραγωγή νέου οπτικοακουστικού υλικού
Φωτογραφίες, βίντεο, banners.


2. Ενίσχυση τουριστικών εμπειριών & προβολή περιοχών

"Θαλασσινές Ημέρες 2025" – Διευρυμένο πρόγραμμα
Η επιτυχημένη διοργάνωση των Θαλασσινών Ημερών επεκτείνεται σε διάρκεια (10 έως 12 ημέρες) και διευρύνεται στις εξής περιοχές:
●    Δημοτική Ενότητα Άσσου-Λεχαίου
●    Δημοτική Ενότητα Σολυγείας
●    Δημοτική Ενότητα Σαρωνικού

Στόχοι της διοργάνωσης:
●    Ανάδειξη της παραλιακής ζώνης του Δήμου Κορινθίων
●    Δημιουργία πολιτιστικής και ψυχαγωγικής εμπειρίας για κατοίκους και επισκέπτες
●    Ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και της τοπικής επιχειρηματικότητας
●    Καθιέρωση των "Θαλασσινών Ημερών" ως θεσμού για την περιοχή.

 

3. Προβολή και ανάδειξη φυσικών πόρων & υποδομών

Υδροβιότοπος Κοκκώσι
●    Ανάδειξη και προβολή της οικολογικής αξίας του μέσω στοχευμένων δράσεων
Λουτρά Ωραίας Ελένης
●    Ανάδειξη και προβολή  του προορισμού ως ιαματικού τουριστικού σημείου
▪    Προγραμματικές  συμβάσεις  με την ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Μ.Α.Ε- Α.Ο.Τ.Α

4.Θρησκευτικός τουρισμός & Απόστολος Παύλος
Η Κόρινθος, ως κεντρικός σταθμός στη διαδρομή του Αποστόλου Παύλου, ενισχύει τη θέση της στον θρησκευτικό τουρισμό.

Διεθνές Συνέδριο για τον Απόστολο Παύλο με συμμετοχή ακαδημαϊκών και ειδικών
▪    Ειδική ιστοσελίδα για τη διαδρομή του Αποστόλου Παύλου Δημιουργία Αγγλόφωνης Παρουσίασης για Θρησκευτικά Τουριστικά Γραφεία , προετοιμασία εξειδικευμένης παρουσίασης που θα προωθεί τη διαδρομή του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο σε διεθνή τουριστικά γραφεία.
▪    Πρόσκληση τουριστικών γραφείων και δημοσιογράφων που εξειδικεύονται στον θρησκευτικό τουρισμό, για συμμετοχή σε ταξίδια εξοικείωσης (fam trips) και press trips, συνδυασμένα με το διεθνές συνέδριο, για την προώθηση της περιοχής στην παγκόσμια σκηνή.
▪    Fam Trips & Press Trips για τον θρησκευτικό τουρισμό
Στόχοι δράσης:
    Προβολή της θρησκευτικής και ιστορικής κληρονομιάς της Κορίνθου
    Ανάδειξη των σχετικών σημείων επισκεψιμότητας


5. Δημιουργία αναρριχητικών διαδρομών στην Κορινθία 
Οριοθέτηση αναρριχητικών πεδίων στις περιοχές Αγίου Βασιλείου και Σολωμού για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στο Δήμο Κορινθίων με σκοπό:
    Τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος
    Την επέκταση της τουριστικής περιόδου
    Την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή
    Την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας
    Την ανάδειξη-προβολή των περιοχών στις οποίες βρίσκονται οι αναρριχητικές διαδρομές


6. Ο Δήμος Κορινθίων όχι μόνο διατήρησε τις πέντε Γαλάζιες Σημαίες στις βραβευμένες παραλίες (Καλάμια, Ποσειδωνία, Αλμυρή, Κόρφος, Λέχαιο), αλλά προετοιμάζεται και για την έκτη Γαλάζια Σημαία στην Ιερατική, την οποία αναμένεται να λάβουμε το 2026.

Αυτό σημαίνει ότι:
    Συνεχίζεται η τήρηση των αυστηρών περιβαλλοντικών προδιαγραφών.
    Προωθούνται εκπαιδευτικά και ενημερωτικά προγράμματα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Η προσθήκη μιας έκτης Γαλάζιας Σημαίας θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τουριστική ταυτότητα του Δήμου, προσελκύοντας επισκέπτες που αναζητούν καθαρές, ασφαλείς και καλά οργανωμένες παραλίες.


7 Δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO), ο οποίος θα αναλάβει τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη διαχείριση και την προώθηση ενός προορισμού με σκοπό τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Βασικά Πλεονεκτήματα
    Οργάνωση και επιτάχυνση της τουριστικής προβολής του Δήμου Κορινθίων 
    Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Προορισμού.
    Αποτελεσματική Προώθηση & Μάρκετινγκ
    Συνεργασία Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα
    Βιωσιμότητα & Προστασία Πολιτιστικής & Φυσικής Κληρονομιάς
    Αύξηση Οικονομικών Οφελών
    Ανάλυση Δεδομένων & Λήψη Τεκμηριωμένων Αποφάσεων

8. Ο Δήμος Κορινθίων, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού Δημόπρακτος, έχει ήδη καταθέσει τη μελέτη για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στο Υπουργείο. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, καθώς ο καταδυτικός τουρισμός προσελκύει επισκέπτες με υψηλό εισοδηματικό προφίλ και μπορεί να ενισχύσει την τοπική οικονομία, επεκτείνοντας την τουριστική περίοδο.

Ο τουρισμός της Κορίνθου δεν μπορεί να λειτουργεί με πολιτικές ξεπερασμένες και προσωπικές φιλοδοξίες. 
Το 2025 προχωράμε με όραμα, καινοτομία και μια στρατηγική βασισμένη σε δεδομένα.

Με όραμα, συνέπεια και δράση, προχωράμε μπροστά!


Αντιδημαρχία Τουρισμού
Δήμου Κορινθίων