Το ψηφιακό αυτό σύστημα, που μελετάται από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα ανιχνεύει μέσω των καμερών αυτών μια σειρά από παραβάσεις -και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα- που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Παράλληλα, θα μπορεί να ελέγχει αν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις (όπως ενεργή ασφάλιση, η κάρτα ΚΤΕΟ και αν είναι πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας).
Το σύστημα των καμερών αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των κλήσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε μέσω sms ή μηνύματος viber στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr. Παράλληλα, στις σοβαρότερες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος και απόδοση των πόντων στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ).
Το πλαίσιο του σχεδίου περιέγραψε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη φετινή 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, λέγοντας συγκεκριμένα ότι η αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορεί να συμβάλλει στην εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και πως “αν οι πολίτες αισθανθούν ότι μπαίνει τάξη τότε θα μειωθούν αισθητά και οι παραβατικές συμπεριφορές”.
Η κυβέρνηση μελετά τη διαχείριση του συστήματος να έχει από κοινού ένας ιδιωτικός και ένας δημόσιος φορέας. Ο πρώτος θα έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση και συντήρηση των καμερών και την αποστολή των φωτογραφιών στις αρχές, ενώ ο δεύτερος θα έχει την εποπτεία την είσπραξη και εκκαθάριση των προστίμων.
Σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες; Μια σειρά από κυκλοφοριακές μελέτες έχουν εντοπίσει τα σημεία της Αττικής όπου σημειώνονται οι οδικές παραβάσεις, με βαρύ κόστος σε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς.
Κατά συνέπεια, η τοποθέτηση των νέων καμερών θα είναι στοχευμένη στα συγκεκριμένα σημεία, κυρίως στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας όπως οι Λεωφόροι Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού, Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Θυμίζουμε ότι ο νέος Κ.Ο.Κ., που βρίσκεται υπό διαβούλευση, επίσης προβλέπει ιδιαίτερα αυστηρές ποινές σε όσους οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, με αποτέλεσμα να θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο τους άλλους χρήστες του δρόμου. Το ίδιο και αν δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή κράνος.
https://www.sport24.gr/