- Έπειτα από την ολοκλήρωση της μελέτης για την ανάπλαση της της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από την Ελευσίνα ως τα Μέγαρα, με ενέργειες που είχε ξεκινήσει ο Αντιπεριφερειάρχης Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικών Θεμάτων και Εφαρμογών Περιφέρειας Αττικής Λευτέρης Κοσμόπουλος, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Συγκεκριμένα, το έργο, του οποίου η μελέτη είχε ολοκληρωθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχει μπει σε διαδικασία διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τον φορέα υλοποίησης τον οργανισμό όπου μετέχει η Περιφέρεια Αττικής, την «Νέα Μητροπολιτική Αττική».
Η μελέτη προβλέπει την ανάπλαση των πεζοδρομιών της ΠΕΟΑΚ από την συμβολή της ΠΕΟΑΚ με την οδό Σπετσών στην Ελευσίνα έως τη συμβολή της ΠΕΟΑΚ με την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη στην Νέα Πέραμο του Δήμου Μεγαρέων, συνολικού μήκους περίπου 12,4 χλμ. Με το σύνολο του έργου επιχειρείται η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά προβληματικές συνθήκες εντός του αστικού ιστού της πόλης της Νέας Περάμου, καθώς δεν παρουσιάζει εικόνα αστικής οδού.
Το έργο της περιβαλλοντικής μελέτης που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση αφορά στην «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα, Τμήμα Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+892,294» με Αρμόδια Αρχή την Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού Αττικής – Τμήμα Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού Αττικής.
Ο αναπτυξιακός οργανισμός «Νέα Μητροπολιτική Αττική» έχει αναλάβει τη μελέτη με τίτλο «Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης για την Παλιά Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου από Ελευσίνα έως Μέγαρα» για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 18/4/2024.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Κορίνθου κατασκευάστηκε πριν το 1945 και έκτοτε η σήμανση και ο εξοπλισμός ασφαλείας έχουν επιδεχθεί επιμέρους βελτιώσεις, προσθήκες και παρεμβάσεις, ενώ τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά και οι τυπικές διατομές, δεν έχουν εκσυγχρονιστεί. Επιπλέον, στα εντός των αστικών περιοχών τμήματά της, η οδός καλείται να εξυπηρετήσει τις παρόδιες ιδιοκτησίες, την κυκλοφορία των πεζών, τη στάση επί της οδού και άλλες λειτουργίες για τις οποίες δεν είναι εξοπλισμένη ενώ τα όρια των παρόδιων ιδιοκτησιών, κολώνες, δέντρα που έχουν αναπτυχθεί άναρχα, τοίχοι και εμπόδια ασκούν ιδιαίτερη πίεση και περιορισμό του εύρους της οδού.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την επιβάρυνση της κυκλοφορίας της οδού λόγω της αστικοποίησης των παρόδιων περιοχών Νεράκι, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος, και την επιλογή της από μεγάλο αριθμό οδηγών μεταξύ Μεγάρων – Ελευσίνας για την αποφυγή των διοδίων, δημιουργούν θέματα ασφάλειας και λειτουργικής εξυπηρέτησης, οδηγώντας σε πληθώρα ατυχημάτων.
Επομένως, η ανάγκη εκσυγχρονισμού της οδού, η αναβάθμιση της ασφάλειας και ασφάλισης, η εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων που θα συμβάλλει σημαντικά στην αντιπλημμυρική προστασία των όμορων περιοχών, καθώς τα δίκτυα αυτά δεν είναι ολοκληρωμένα, η μελέτη φωτισμού και κάθε στοιχείου που απαιτείται σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές αποτελούν άξονες υψίστης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Αττικής.
Σχετικά, ο Αντιπεριφερειάρχης Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικών Θεμάτων και Εφαρμογών Περιφέρειας Αττικής Λευτέρης Κοσμόπουλος αναφέρει: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προχωράμε ένα εμβληματικό έργο, με την «Νέα Μητροπολιτική Αττική» και την Περιφέρεια Αττικής.
Η μεγάλη ανάπλαση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου αφορά τόσο ένα μεγάλο σε μήκος κομμάτι, 12,4 χιλιομέτρων.
Το έργο δεν μένει στις μακέτες, καθώς έχει τεθεί ήδη σε διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και με την υλοποίησή του πρόκειται να προσφέρει σύγχρονο οδικό δίκτυο με ασφάλεια και αλλάζει ριζικά την εικόνα της Δυτικής Αττικής, από την Ελευσίνα ως την Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα.
Η ανάπλαση αυτή αποτελεί ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Αττική και την περιοχή μας και ένα προσωπικό μου στοίχημα, καθώς σκοπός μου είναι να μπορώ με έργα να αλλάξω την περιοχή που ζούμε εμείς και τα παιδιά μας, με το βλέμμα στις επόμενες γενιές. Βήμα-βήμα ένα έργο-όνειρο γίνεται πραγματικότητα».