Αλματώδης είναι η αύξηση της δημοφιλίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, κάτι που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις τους, οι οποίες τον Ιούλιο του 2023 ήταν αυξημένες κατά 62% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.
Οι πωλήσεις μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων παίρνουν την ανιούσα και στη χώρα μας, με τους οδηγούς σιγά-σιγά να αποβάλουν τις όποιες επιφυλάξεις τους και εν τέλει να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρικά ΙΧ.
Ο συνεχώς αυξανόμενος, ωστόσο, αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φέρνει στο προσκήνιο και κάποιες νέες ανάγκες, συμπεριλαμβανομένης της ύπαρξης επαγγελματιών που θα είναι σε θέση να τα συντηρούν και να τα επισκευάζουν.
Πρόκειται για τους τεχνίτες ηλεκτρικών οχημάτων, ένα επάγγελμα που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και ως εκ τούτου δεν ακολουθείται σε μεγάλο βαθμό, αλλά τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γνωρίσει «έκρηξη», λόγω της τεράστιας ζήτησης που θα γνωρίσει.
Προγράμματα κατάρτισης τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα
Η μεγάλη ανάγκη για τεχνίτες ηλεκτρικών οχημάτων έχει εντοπιστεί, μάλιστα, από κάποια ελληνικά ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και ορισμένες κρατικές υπηρεσίες που ήδη υλοποιούν προγράμματα κατάρτισης για τη λήψη των απαραίτητων και θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε οι καταρτιζόμενοι να είναι σε θέση να επισκευάσουν και να συντηρήσουν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι έχει τεθεί σε ισχύ το νέο πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης «Ηλεκτροκίνηση στην πράξη» της ΔΥΠΑ (Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης), που σε συνεργασία με το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΔΜ) απευθύνεται σε 70 ανέργους και εργαζόμενους της Δυτικής Μακεδονίας με προϋπηρεσία σε συμβατικά συνεργεία αυτοκινήτων, καθώς και σε σπουδαστές των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας της ΔΥΠΑ.
Μέσω του προγράμματος, συνολικής διάρκειας 62 ωρών που θα υλοποιηθεί σε κατάλληλες εγκαταστάσεις του ΚΕΔΙΒΙΜ ΠΔΜ, στην Κοζάνη και τη Φλώρινα, οι καταρτιζόμενοι θα λάβουν όλα τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να επισκευάζουν και να συντηρούν τα αυτοκίνητα με ηλεκτρομοτέρ και μπαταρίες υψηλής τάσης, τα οποία φέρουν σημαντικές διαφορές από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η υπουργική απόφαση που «άνοιξε» το δρόμο
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες o πρώην Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπέγραψε υπουργική απόφαση (Υ.Α. 151639/2023) μέσω της οποίας καθορίζονται οι προϋποθέσεις για τη βεβαίωση έναρξης άσκησης επαγγέλματος των κατηγοριών:
Μηχανοτεχνίτης, ηλεκτροτεχνίτης, διπλωματούχος μηχανικός οχημάτων και τεχνολόγος μηχανικός οχημάτων, προκειμένου οι τεχνίτες αυτοί να αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης.
newsnowgr.com