Τίς [δεν]πταίει; [μέρος πρώτον] τoυ Γιάννη Πανούση
Το παρελθόν,αν κάποια στιγμή, το κάνουμε κάπως να μας μιλήσει, ψιθυριστά ό,τι έχει πρέπει να μας πει,
πιο δυνατά δεν επιτρέπεται... (Γιάννης Μεταξάς, Φεγγίτες)

Επειδή στις μακροχρόνιες και βαθιές αξιακές κρίσεις δεν υπάρχουν αθώοι, σκέφτηκα να κατα-γράψω-με τη μορφή ερωτημάτων/αποριών-ορισμένες πτυχές του φαινομένου -έως πότε ορισμένοι θα ‘ντρέπονται’ για την Ιστορία της Ελλάδας ή θα λοιδωρούν τη [χριστιανική]θρησκευτικότητα των ελλήνων στο όνομα μιάς ανύπαρκτης [και καθόλου αμοιβαίας από άλλες χώρες]’αλληλεγγύης των λαών’;


-έως πότε θα γοητευόμαστε[ως κοινωνία αλλά και ο κάθε πολίτης ξεχωριστά]με το Κακό και θα θαυμάζουμε τους κήρυκες της Γενικής Καταστροφολογίας,οι οποίοι όταν αποκτήσουν την εξουσία μεταβάλλονται σε Σωτήρες;


-έως πότε θα εκλαμβάνουμε τους πάσης φύσεως και μορφής ολοκληρωτισμούς σαν ένα πλαίσιο διεκδίκησης ‘ειδικών’ δικαιωμάτων και έκφρασης της[εξατομικευμένης;] διαφορετικότητας;


-έως πότε θα ταυτίζουμε τα  ανεξάρτητα κινήματα απελευθέρωσης από αναχρονιστικές ‘δουλείες’ με τις λίστες προγραφών των διαφωνούντων,που απεργάζονται σκοτεινά κέντρα φανατικών;


-έως πότε θα γινόμαστε συνένοχοι εγκλημάτων κατά του ελεύθερου ανθρώπου, πολεμώντας τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, με τα όπλα του αντιρατσιστικού ρατσισμού;


-έως πότε θα καταβροχθίζουμε τις σάρκες της Δημοκρατίας,προφασιζόμενοι ότι  η όποια υποχώρηση του Κράτους δικαίου ΄’νομιμοποιεί’ την καλή[αντι/στασιακή;] βία;


-έως πότε η δημοκρατική και ανθρωπιστική ανεκτικότητα σε ιδέες θα ενδύεται την αντιδημοκρατική κι απάνθρωπη ανοχή στις εγκληματικές πράξεις;


-έως πότε οι συλλογικότητες υποκειμενικών προσεγγίσεων της πραγματικότητας[sic]θα συνιστούν γνώμονα χάραξης πολιτικής για τη χώρα;


-έως πότε θα αναφέρονται κάποιοι σε ‘κόκκινες γραμμές’[εθνικής,πολιτικής,ηθικής οριοθέτησης],ενώ άπαντες γνωρίζουν ότι οι κάθε είδους ‘γραμμιτζήδες’ έχουν μπλέξει[λόγω διαπλοκής] τις γραμμές τους;


-έως πότε θα εργαλειοποιείται η ιστορική μνήμη όταν αναφέρεται σε δικαιώματα,ενώ η δόλια αμνησία θα κυριαρχεί όταν μιλάμε για υποχεώσεις;


Αυτά και θα επανέλθω...


ΥΓ.’’Όποιος νομίζει πως κρατά τα μυστικά του
....μ’ένα υπέρ,μ’ένα κατά,μ’ένα  επί,
είτε το γράφει,είτε τ’όμιλεί,
κάνει μεγάλο λάθος’’[Γιάννης Μεταξάς]


 

 

Βιογραφικό Γιάννη Πανούση


Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949.Μεγάλωσε στον Κολωνό και στο Λόφο Σκουζέ.Σπούδασε στη Νομική Αθήνας[πτυχίο],στο τμήμα Πολιτικών επιστημών[πτυχίο] κι αναγορεύθηκε διδάκτωρ στο Πουατιέ της Γαλλίας[1978].

Δίδαξε ως καθηγητής εγκληματολογικά μαθήματα στη Νομική του Δ.Π.Θράκης[1978-1997] και στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ[1997-2012].Εξελέγη Πρύτανης του ΔΠΘ[1997] και βουλευτής ΔΗΜΑΡ[2012-14].


Έχει δημοσιεύσει 20 βιβλία και 300 άρθρα εγκληματολογικού/σωφρονιστικού περιεχομένου και συμμετείχε σε δεκάδες νομοπαρασκευαστικές επιτροπές και σε επιστημονικούς φορείς.


Με το ψευδώνυμο Γιάννης Απαρθινός έχει δημοσιεύσει 4 ποιητικές συλλογές[1975,1977,1978,1984,εκδ.Διογένης] και μία[‘Μοιρόγραφτο’] με το όνομά του[2018,εκδ.Ι.Σιδέρης]-συμμετέχει με 24 ποιήματα στο συλλογικό ‘’4Χ4’’[μαζί με Κ.Κρεμμύδα,Τρ.Κωτόπουλο και Ν.Φωτόπουλο][εκδ.Α-Ω,2021]


‘Εχει εκδόσει ένα θεωρητικό βιβλίο ‘’Δίκαιο και άδικο,αθώοι και ένοχοι,Καλό και Κακό στην αστυνομική μυθοπλασία’’[Παπαζήσης 2021],καθώς και ένα βιβλίο με αστυνομικά διηγήματα’’Ο Φάνης Κρέμος ανα-λύει κι επι-λύει αστυνομικά αινίγματα’’[Κύφαντας 2021]